chi kung

A chi kung egyősi kínai módszer a testi, lelki és szellemi egészség megőrzésére, fejlesztésére.

A csí életerő, mely nélkül nincs élet. A csí nemcsak az emberben van jelen – a növényekben, a a földben, a vízben is. Születésünkkor már velünk van, ám sajnos minél idősebbek leszünk, annál több rossz hatással gyengítjük azt – negatív érzéseinken keresztül. Ahhoz, hogy egészségesek legyünk, szükség van rá, hogy meglegyen a csí megfelelő mennyisége és az akadálytalanul áramolhasson testünkben. 

 

 

A rendszeres gyakorlás hatásai:

 

Fejleszti a kognitív funkciókat - Különböző Chi kung ung mozdulatok „teljes agyi tevékenységet” igényelnek mind a bal, mind a jobb féltekén, valamint a prefrontális kéregben. Az agy ezen régiója felelős a magasabb szintű kognitív funkciókért, például a problémamegoldásért, a mentális képekért, a döntéshozatalért és a motivációért.

 

Növeli az éberséget és jelenlétet - A rendszeresen végzett Chi kung ung gyakorlatok javítják a gyakorlók mentális éberségét és összpontosítási képességét.

 

Csökkenti a stresszt - A szimpatikus indegrendszer helyett a paraszimpatikus idegrendszer aktiválásával segíti a testet és elmét hogy rugalmassabbá váljon stresszes helyzetekben is.

 

Fejleszti a rugalmasságot - A Chi kung  lágy mozgdulatai jótékonyan hatnak a test izületeire, inaira és izmaira. Növelve ezzel az ízületek mozgástartományát és az izomrostok rugalmasságát.

 

Támogatja a keringési rendszerek működését - A Chi kung elősegíti a testnedvek, a vér és az oxigén természetes áramlását a test minden részébe, segítve ezáltal az emésztőrendszert, a keringési rendszert, a légzőrendszert, az idegrendszert és az izom-csontrendszert.

 

Növeli a csontsűrűséget - A Chi kung  mozdulatai elősegítik a csontsűrűség növekedését, és így csökkenti az oszteoporózis kialakulásának kockázatát.

Chi Kung - Világi Gergely
Chi Kung - Világi Gergely

you can try chi kung

at yogaflow pécs


minden csütörtök reggel

08:00 - 09:30

részvétel: 1800 Ft


 

Learn more about Gergely by reading his bio.

See our weekly yoga schedule here.